یادداشت های روزانه ی سارا

عشق در رضایت عاشق نیست بلکه در رضایت معشوقه

یادداشت های روزانه ی سارا

عشق در رضایت عاشق نیست بلکه در رضایت معشوقه

دوستی

نمیدونم چرا یه حسی 2 روز بهم میگه اولین بروز کردن وبلاگم رو باید با این عنوان بنویسم خصوصا چند روز پیش که داشتم از بی معرفتی دوستام به یکی از بی معرفت ترین هاشون شکایت میکردم و آخر کاشف به عمل اومد من پیغامی که برای تولدش گذاشته بودم رو دریافت نکرده...


واقعا معنای دوستی چیه؟ و چقدر تو زندگی ما آدم ها مهمه؟

آیا واقعا کسی که دوستی نداره خلا خیلی بزرگی تو زندگیش احساس میکنه؟


روزی که انسان چشماشو باز میکنی با افرادی مثل پدر و مادر و شاید خواهر برادر مواجه میشه که همه سعی درپیشرفت اون دارن  و واقعا دوستش دارن میشه گفت بهترین دوستای آدم پدر و مادرشن، چون تحت هر شرایطی معرفت دارن و برای کمک به انسان آماده هستن وپس از ورود به جامعه ی کوچک مثل مدرسه یا محله و مهد کودک ممکنه دوستی های شیرین و کوچکی شکل بگیره.

خیلی کم پیش میاد توی دوستی های که نام بردم کسی بابت اینکه تولدشو تبریک نگفتی یا اینکه چرا براش کادو نگرفتی به قدری ناراحت بشه که کلا رابطش رو با تو قطع کنه. البته با توجه به کشفیات و تلاشها و شاهکار های ما انسان ها بعید نیست همین الان یا سالهای دیگه این روابط هم تغییر مسیر بدن


اما چی میشه که وقتی ما سنمون به 18 یا 19 سال میرسه حس میکنیم که نه همه چیز عوض شده دوستی فرق میکنه

اگه یه شب شام با دوستت بیرون رفتی و تو حساب کردی هفته ی دیگه باید اون حساب کنه وگرنه چتر باز یا آویزونه یا هزار یک لغت مشابه که واقعا وقتی به جدی گفته میشه آدم شرمش میگیره


یاد خاطره ای افتادم که خیلی هم بی مناسبت نیست دوستی داشتم که روز ولنتاین پارسال اصلا حوصله کادو خریدن و به قول خودش اون حس مثبت رو نداشت و چیزی برای طرف مقابلش تهیه نکرده بود وقتی اون روز همدیگه رو دیده بودن طرف مقابلش گفته بود خب اول تو کادوی منو بده که دوست منم گفته بود من چیزی نیووردم و طرف مقابل هم قهر کرده بود و کادوشو برداشته بود و رفته بود

البته اینم اضافه کنم که دوست من در طول اون رابطه برای طرف مقابلش شاید 100 ها کادو خریده بود بدون اینکه منتظر جوابی باشه( و واقعا هم جواب نگرفته بود) اما فقط چون حس خوبی نداشت برای اون مناسبت کاری کنه طرف مقابل تا حدی شاکی شد که رابطشون مدتی قطع شد...


البته مثال من مربوط به دوستی در نوع خاص بود اما با نگاه کلی به نظر من اسم اینجور روابط رو نمیشه دوستی گذاشت


واقعا اگه امروز من برای دوستم کادویی مثلا به مناسبت تولدش میخرم و اون به هر دلیلی نتونسته قبلا این کارو برام انجام بده این یعنی اینکه من به قول خیلی ها اسکلم یا اینکه سواری میدم؟

حتی شاید دوست من هیچ وقت برای من از نظر مادی 1000 تومن هم خرج نکرده باشه ولی اگه من براش این کارو کنم نشونه نادانی منه؟

یا ارزشی که برای رابطمون قائلم؟

یا اینکه نه شاید دوستم واقعا آدم خاص و با ارزشیه؟

ولی من همه ی اینها رو اینطوری معنی میکنم

من برای دوستم کادو میخرم چون خودم در درجه اول از این کار لذت میبرم

چون اونقدر برام مهم و با ارزشه که وقتی میبینم خوشحاله خوشحال میشم پس سعی میکنم خوشحالش کنم


چون رابطه ی بین شما مثل یه قرار داد نیست که اگه بهش تعهد نشه پس قرار داد فسخ و باطله

بلکه یک رابطه ای از روی محبت و عشقه


این درسته که ما انسان ها تشنه ی محبتیم، ما محبت میکنیم که بهمون محبت بشه

ما عشق میورزیم تا دوست داشته بشیم

اما این به این معنی نیست که اگه کسی محبت نکرد محبت نکنیم و اگه عشق نورزید ما ذات مقدس خودمون یادمون بره.

پس با  رسیدن به یه تعریف ساده همه این مشکلات و این سو تفاهم ها حل میشه و اون اینه که من دوستت دارم نه به خاطر اینکه دوستم داشته باشی به خاطر اینکه وقتی در کنارتم خودم لذت میبرم

اگه محبت و دوست داشتن که معنی لغت دوستی در این دو کلمه خلاصه میشه یه چیز قرار دادی بود پس اصلا دلیل وجودش چیه و چرا تعریف جدایی براش داریم؟

موارد قرار دادی مثل خرید کردن که من 2 هزار تومن بدم فروشنده بهم یه شاخه گل رز بده اصلا نیازی به محبت و دوست داشتن نداره

من میتونم 2000 تومن بدم و از همون فروشنده گل رز رو بگیرم پس چرا باید از اینکه دوستم منو با گلی غافل بکنه به قدری خوشحال شم که دیگه توی پوست خودم نگنجم

فکر کنم همه ی ما با توجه به روباط دوستیمون همون شاخه ی گلی که دوستانمون بهمون میدن رو انتظارشو داشتیم چون قبلا همون قدر براشون خرج کرده بودیم

پس اگه هم ظاهرن خوشحال میشیم نه ارزشی داره و نه حقیقیه.

ارزش واقعی وقتیه که بدونیم دوستمون بدون اینکه توجه کرده باشه که چقدر براش خرج کردیم واسمون اینو با عشق خریده یا کاری رو با علاقه بهمون انجام داده

بدونیم اگه برای تبریک تولدمون زنگ زده به خاطر اینکه لذت میبره از اینکه مارو خوشحال کنه نه اینکه این رو وظیفه ی خودش میدونه چون ما روز تولدش هم براش کادو خریدیم هم زنگ زدیم!

کادویی که با اکراه میخره فقط چون باید هم قیمت کادویی باشه که ما بهش دادیم واقعا چه ارزی داره؟


با این تفاصیر به راحتی میتوان دریافت که با تعریف های دوستی موجود در جامعه اگر دوستی ندارید نه تنها خلا نخواهید داشت بلکه راحت تر هستید چون نیازی به دفترچه یادداشت و حساب بانکی پر برای تاریخ های تولد و سالگرد ازدواج نخواهید داشت


بنابر این برای کلام آخر تعریف جدیدی از دوستی ارائه میکنم چون تعریف اصلی کلمه ی دوستی با واقعیتش دنیای تفاوت داره

قردادی دو طرفه که ظاهر آن رو با عشق و محبت فراوان تزئین میکنیم و در باطن ماشین حسابی را مخفی میسازیم که مبادا حساب چیزی از دستمان خارج شود و گول ظاهر مهربان اش را بخوریم



شاد و موفق باشید

نظرات 25 + ارسال نظر
ندا 1388/11/13 ساعت 07:03 ب.ظ http://neda3542000@yahoo.com

سارا عزیزم . نوشته امروزت خیلی قشنگ بود . از اون نوشته هاست که به دل میشینه.
قلم زیبای داری در نوشتن.
وبلاگتم محشر شده . خیلی عالیه نه اونقدر ساده است .نه اونقدر شلوغ که آدم توش گیج بشه.
واقعا خسته نباشی . بهت تبریک میگم.

قربون تو عزیز دلم برم
اولین نظر وبلاگم از تو بود
خوشحالم که تو خوشت اومده
اگه تو خوشت بیاد همه دوست خواهند داشت
دوست دارم ندا جونم

نانازی 1388/11/13 ساعت 09:11 ب.ظ http://ml6.blogsky.com

سارا جان ! مرسی که به وبلاگ من اومدی!! اون یه وبلاگ رژیمی هست !!
درضمن خوندن وبلاگت برام سخته چون حروف از هم جدا هستند! میخوام بدونم بقیه هم این مشکل رو دارند یا نه !؟

راستش فکر نکنم کسی این مشکل رو داشته باشه و نمیدونم از کجاست نانازی جون
متوجه رژیمی بودنش شدم
من باید کم کم رژِیم بگیرم و شاید یک وبلاگ رژِمی هم زدم!
ولی در هر صورت ممنون که اومدی

[ بدون نام ] 1388/11/13 ساعت 09:21 ب.ظ http://taha.r.m.blogsky.com

سلام ما پدر و مادر طاها هستیم
ازت واقعا ممنونیم که بعنوان اولین نفر از وبلاگ پسرمون بازدید کردی
امیدواریم بتونیم از تجربه ات در وبلاگمون استفاده کنیم
بای

امیدوارم که توی کارتون موفق باشید
حتما اگه کاری بتونم انجام میدم
آپدیت کردید خبرم کنید
طاها جون رو هم ببوسید

امین 1388/11/14 ساعت 12:09 ق.ظ http://bks.blogsky.com/

سلام
ممنون که به وبم سر زدین
منم کوافق تبادل لینک هستم
منون با نام

۞ پاتوق بروبچ کاشفی ۞

لینک کن
بیا خبرشو بده تا با چه اسمی لینکت کنم
فعلا بای

خب من لینک کردم الانم اومدم خبر بدم

سلام گلی...پیس بلا هم دیگه به بلاگ اسکای خوش اومدیم
حتما لینکت میکنم...من بانظرت کاملا موافقم ... مطمئن باش اگه دوستت واست 1000تومنی هم خرج نکرده یه کارایی واست کرده که شاید در ظاهر پیدا نباشه و جز یه دوست واقعی نتونه درکش کنه اما به اندازه 100تا هزار تومنی می ارزه...بوس بوسس

سلام شاپرک جون
بله هر دومون خوش اومدیم
صد در صد ارزش دوستی های واقعی رو نمیشه با صد ها هزار تومن مقایسه کرد
من دوستای خودمو(از نوع واقعی) سرمایه ی خودم میدونم
چون یه استادی داشتم که میگفت
من ماشین ندارم ولی دوستایی دارم که هر وقت لازم دارم بهم قرض میدن پس اونا سرمایه من هستن
من پول هتل ندارم اما دوستایی دارم که کلید هتلشونو به من میدن پس اونا سرمایه ی منن
لینکت کردم
موفق باش
بوس بوس

مسافر 1388/11/14 ساعت 03:34 ب.ظ http://doncorleone.blogsky.com

سلام
والا بستگی داره به کی بگی دوست و به کی بگی ای همچین دوست
دوستی همیشه باید دوطرفه باشه، یه مثلی هست که میگه برای کسی تب کن که برات بمیره، و یا این بی ربط میگه یادمان باشد طلب عشق و محبت ز هربی سر پائی نکنیم
عزیز اگر رابطه یک طرفه باشه، یه روز یکیشون جا خالی میکنه و اونقت آدم میمونه و یه دنیا غم که چرا اینجوری شد، خیلی ها دوست داشتن رو دوست دارن ولی مجبورا" تنها بمونن
پس
دلا خو کن به تنهائی که از تنها بلا خیزد، هنر آن کس کند که از تنها بپرهیزد

سلام دوست عزیز
خودم غم رابطه ی یک طرفه رو تجربه کرم
ولی همیشه باید اعتدال رو رعایت کرد
بازم ممنون از نظرتون

یه نا آشنا 1388/11/14 ساعت 07:06 ب.ظ http://fellow.blogsky.com

سلام
برای اولین پست خیلی عالی بود... معلومه که دستی به قلم داشته و دارید...
این روابط مابین افراد که در مثالهاتون آوردید، همش مصادیق روابط پوچ و بی بنیه است. از اونایی که هر چقدر هم طولانی بشه چون ارتباطی مابین دلها برقرار نیست، بالاخره از هم خواهد گسست...
شما ممکنه از روی حقانیت و صداقتی که در باطنتون وجود داره محبت کنید ولی حس طرف مقابل را هیچ وقت نمیشه به درستی فهمید...
ممکنه همه ابراز علاقه ها و نرمی و لطافت ها فقط و فقط بخاطر بهره جویی و خواسته های مادی گذرا باشه. (یعنی تا مدتی شما برای طرف مقابل مفید واقع می شوید خواهان شماست)
پس مواظب باشید با عشق ورزیدن ذاتی که در درونتان وجود دارد خود را دلبسته کسی نکنید...
و اگر فقط همچین دوستی که خودتان در پایان متن اشاره کردید را به رفاقت واقعی بگیرید، نه به کادوی تولد نیاز هست و نه به شاخه ای گل! و اینکه پیدا کردنش حکم طلا را دارد.
ببخشید که سرزده اومدم
یاعلی

ممنون دوست عزیز
نه بابا این کلا اولین کارمه و میخواستم با زدن وبلاگ کم کم دست به قلم شم
آره شاید ولی دوست داشتم مثال هام واقعی باشه
ممنون ولی همیشه آدم ها خوبن تا وقتی که خلافش ثابت شه
آره اینم تجربه کردم
واقعا ممنون از توصیه های دقیق و موشکافانتون

و جملات آخر هم عالی بود

خیلی خیلی خوش اودین
موفق باشید

masi 1388/11/14 ساعت 07:17 ب.ظ http://sporty-girl.blogsky.com

سلام سارا جونم٬میسی که اومدی خانومی.وبلاگتو خوندم٬امیدوارم که همینجوری ادامه بدی.خدا پشت و شناهت.بای بای

خواهش میشه

سینا 1388/11/14 ساعت 07:54 ب.ظ http://topboy203.blogsky.com

سلام .
ببخشید دیر شد خیلی کار داشتم .
همیشه ما رشته ریاضی ها بدبخت بودیم !
اگه دوست داشتی منو با اسم افکار - بچه + لینک کن .
بعد بهم بگو به چه اسمی لینکت کنم .
منتظرم

سلام اشکالی نداره
قبول دارم که خیلی در حقشون به خاطر حسادت اجهاف میشه(که اونم بی مورده) ولی خیلی پوان های مثبت داره که بعدا کم کم میفهمی
من لینکت کردم و اومدم کامنت دادم چجوری لینکم کنی
موفق باشی

masi 1388/11/15 ساعت 12:49 ق.ظ http://sporty-girl.blogsky.com

سارا جونم لینکیدمت٬اون پسرا رو هم اونجا دوباره دیدیم چون هم خونشون اونجاست٬و هم آرایشگاهی که من رفتم اون دوروبره.

سینا 1388/11/15 ساعت 11:44 ق.ظ http://topboy203.blogsky.com

عزیز . لینکت کردم
موفق باشی

رز 1388/11/15 ساعت 09:22 ب.ظ

همه ی کلامهات زیبا و رسا بود و حرف دل همه رو چوری زیبا بیان کردی

[ بدون نام ] 1388/11/16 ساعت 06:56 ب.ظ

سارا جان میتونی برای گذاشتن عکس توی وبلاگمون کمکمون کنی

بله صد در صد منتهی اسم و آدرس وبلاگتون رو میگید؟
موفق باشید

[ بدون نام ] 1388/11/18 ساعت 11:26 ب.ظ http://taha.r.m.blogsky.com

سلام
ببخشید که اسم وبلگمونو نگفتیم
ما همون مامان و بابای جوون طاها هستیم
و خیلی دوست داریم برای نوزادمون یه وبلاگ تپل درست کنیم

انشالله که موفق باشید
هر کمکی از دستم بربیاد دریغ نمیکنم

رامین 1388/11/19 ساعت 11:00 ب.ظ

خیلی خوب توصیف کردین . خوب بود موفق باشین (;
بازم بهتون سر میزنم

متشکرم
بازم سر بزنید بسیار خوشحال میشم

اسطوره 1388/11/22 ساعت 06:47 ب.ظ http://oos2re.blogsky.com/

سلام
چند روزی میشه که میام به وبت سر می زنم اما فرصت نمی کنم که همشو بخونم
اما خب امروز موفق شدم
بحث در مورد نوشتهات هم ایشالا باشه برا سری بعد چون میدونی که وقت طلاست(چشمک)

خب خدا رو شکر که بالاخره موفق شدید
منتظر نظرات بعدیتون هستم

مسافر 1388/11/28 ساعت 02:30 ب.ظ http://doncorleone.blogsky.com

والا به نظر من بهترین دوست رو میشه تو شرابط بحرانی شناخت ولی اونموقع اگر جا خالی ببینی از رفیقت خیلی درد آوره
پس بهتره خودت رو بهترین دوست خودت بدونی
چون رازت رو نگه میداره و هیچ وقت رازت فاش نمیشه
شاد باشی

ممنون از نظرتون کاملا درسته
منم با شما موافقم بهترین دوست هر فرد خودشه

آیسودا 1388/11/30 ساعت 07:26 ب.ظ

سلاممممممممممممممممممممممممممممم
خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟
من خیلی وقته وبلاگمو پاک کردم
ولی تو خیلی پیشرفت کردی
دلم واست تنگ شده بود
موفق باشی
بای

مرسی عزیزم که سر زدی
لطف داری

رها 1388/12/01 ساعت 10:03 ب.ظ http://madarjun.blogfa.com/

-هر دوستی نماینده ی دنیایی در درون ماست، دنیایی که بهیچوجه قبل از آمدن آن دوست وجود ندارد.

واقعا فوق العاده بود
منم قبول دارم

سجاد(گمگشده)داداش 1388/12/13 ساعت 08:03 ب.ظ

خیلی خوب نوشتی آفرین بر تو ای دختر دست به قلم
سارا جان ئاقعا بهت تبریک میگم عالی نوشتی

ممنون سجاد جان
بابا دست به قلم کجا بود
میگم یو داداش سجاد خودمونی(از بچه های سلمان)؟

مسافر 1388/12/17 ساعت 04:18 ب.ظ http://doncorleone.blogsky.com

سلام
بهتر برای شناختن هر کس و یا انجام کاری برای کسی به وجدانت مراجعه کنی
وقتی وجدانت بهت اجازه یه کاری رو داد ، اگر هم بقیه بگن اسکل هست مهم نیست
خواستی و انجام دادی
مگه اگر اونا بگن نه خیلی با کلاسی تو کل قضیه فرقی هم میکنه؟
پس بخواه و انجام بده
شاد و پیروز باشی
مسافر

منم باهات موافقم
مرسییییییییی
آره فرقی نداره

پایل 1388/12/22 ساعت 05:24 ب.ظ http://ajabpayal.blogspot.com

سلام جیگری من ! وبلاگ زدی و به ما خبر نمی دی هان ؟

به ما هم سر بزن هنوز راهش ننداختم ولی به زودی سیگ ها و آواتور ها و کلیپ ها رو آماده می کنم
ان شا الله بعد از عید
راستی پیشاپیش مبارک باشه عزیز دلم . من تا 20 روز دیگه فکر نمی کنم جرات کنم سر به نت بزنم چون می خواهم کل عید رو عکاسی کنم .

سلام عزیزم
بخدا شرمنده
حتما وقتی کارتو شروع کردی سر میزنم
راستی یادم بنداز تبادل لینک کنیم

سینا 1389/01/01 ساعت 12:32 ب.ظ http://topboy203.blogsky.com

سلام
عیدت مبارک . امیدوارم سال خوبی داشته باشی

مرسی سال نو شما هم مبارک

sk_tania 1389/01/07 ساعت 01:46 ق.ظ

سلام سارا جونم من اصلا خبر نداشتم وبلاگ زدی عالیه خانومی بی نظیر
میدونستم قلمت خوبه ولی نه انقدر خوداییش خیلی لذت بردم
عیدتم دوباره مبارک

مرسی تانیا جون
عزیزم همیشه لطف داشتی و داری
خیلی هم این کارو بلد نیستم
سال نوت هم مبارک

شهرام 1389/01/19 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام سارا جااان
شاهکار کردین ... من نوشتتون رو امروز خوندم
کلی چیز یاد گرفتم
واقعاً عالی بود بازم از این جور نوشته بنویس ...
واقعاً لذت برم
خسته نباشی

شهرام جان مرسی دوست خوبم
ما باید از شما این چیزا رو یاد بگیریم
حتما بازم مینویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد